New Reviewer

Extremely Poor Quality Products They Don't Stand Behind

Bought a 'Majestic Cat Tree' from thecatandkittenstore.com and in less than 3 months the thing fell apart. When I looked at the broken posts I saw that it was made of cardboard. This was a large tree mind you meant for multiple cats to play on. The wholes thing is so rickety I have to place against a wall to keep it from falling over. Asked for a replacement with something better or my money back and a surprise 30 day warranty popped up. They refused to do anything. These parasites don't stand behind the *** they sell. Will be sure to spread the word all over the internet.
View full review
8 comments
#295344

I buy form the Cats and Kitten Store frequently. I have no complaints.

It is unfortunate that the gnome lady is so bitter and unfair. It seems like the Cat and Kitten Store did what they could to appease her.

#266132

You were refunded in full, stop cease your slanderous actions or we will have our attorney file a cease and desist order, and follow with legal action.

#256781

To buyer Candice Kimmel of kimmelgnomes.com Sturgis, SD.

Please note as a fellow internet business owner whom also conducts business and sells product on the internet, we found it very interesting that you hold the same 30 warranty for your product on www.kimmelgnomes.com AKA kimmelgnomes.com of Sturgis, SD, since seeing that you as well hold the same 30 day warranty for your goods we find this commenting very distasteful and un truthful, as a fellow business owner one can agree that we did not surprise you with a warranty, however offer in our polices very easily readable, we offer 30 day warranty for all our goods.

In regards to the comment of it broke and was found to be cheap cardboard tubing for the sisal posts, you comment is very misleading, please allow us to explain to our customer or whom should ever read this comment review, Candice you are trying to make it sound like our manufacturers are using cardboard paper towel rolls, Candice, this is not the case nor will we allow you to mislead the public's eyes with your lies and slander, what is and has been used for cat trees in the industry is cardboard tubing commonly known as contractors tubing, it is a very thick industrial grade cardboard tube that is approx. 1/4 to 1/2 inch thick in wall, the industrial tubing is also reinforced by using a machine which applies the sisal with a high torque machine, which also provides more structure, most all industrial tubing can withstands up to 30 pounds per post top weight and also cannot be human nor animal pressure buckle from the side walls. Candice and this is what has been used in the Cat Tree industry for over 50 years, on a side note, we have the cat tree you bought and spoke about, we also have 4 wonderful cats, ranging in weight from 7 to 17 pounds and found no problems with the weights our cats in use with any of the products we offer to the public, we have our cat tree for over 2 years with no problems.

We do not know what neglect nor abuse was given to the cat tree in your home Candice, since no contact was given to us during the 30 day warranty period we will stand by our manufacturers 30 day warranty.

We gave you great customer service and you turned nasty the minute you did not get a full refund or a new cat tree sent to you free of charge, perhaps you just did not like the tree design? You never sent photos or anything to us prior, we have yet to see a photo of any damage to the cat tree. As a courtesy and offered to obtain to you replacement parts for a small fee. Your rebuttal was nasty to say the least, verbatim: NO WE WILL JUST POST ALL OVER THE WEB ABOUT THE *** YOU SELL AND WILL NEVER BUY FROM YOU AGAIN., we tried to help you and your pets by offering replacement parts Candice Kimmel, but you chose the low road.

We are quite sure you will have kimmelgnomes.com kimmelgnomes complaints about your stated 30 day warranty as well, and then maybe you will know what it feels like to be unjustly slandered across the internet, we tried to provide to you the best customer service but you did not want it. Instead you only offered back to us negative threats and slander.

We have spoken to the BBB and your credit card company and they both have agreed with our company, and no refund given to you, and the BBB agreed with us as well, they stated they also stand behind our wonderful customer service and great record for providing excellent customer service to the public, our policies and customer service gives great comfort to our cat customers, please note the credit card companies and BBB DOES NOT back your vicious slanderous comments and were both mortified once we showed them your threats, extortion emails and distasteful comments Candice Kimmel owner of kimmelgnomes.com.

#247695

I am surprised at the negative review because I have had nothing but great service from this company and have no complaints on the products. I also can't believe they offer free shipping....not too many companies do that anymore. My two cats are very happy with The Cat and Kitten Store!!

#247381

Hi, I have ordered from the catandkitten store and found their products and customer service to be outstanding. Spreading your 1 experience all over the internet?

That's too bad - I wouldn't sleep well at night, but I have a conscience. I think you're complaining about the wrong company - the manufacturer would be at fault if your tree broke and was within the guarantee period.

#247378

It is regrettable that you chose to post all over the Internet negative comments about our company. Our return policy clearly states that the 30 warranty against manufacturer's defects is offered for all of our products to our valued customers.

Our records indicate that you purchased this item over 85 days ago. We sincerely wish that if you had any dissatisfaction with our manufacturer's product that you would have contacted us within the posted warranty period of time. This time limit is not designed to put an artificial constraint- rather to keep our company on the same contiguous warranty period offered by the manufacturers of our company's products.

We would have gladly taken care of your complaint if it would have been timely submitted. Unfortunately you did not.

On the rare occasion that a customer has experienced dissatisfaction with our products, we have rectified the situation. However, as we are sure you can appreciate, we cannot be responsible for any abuse of the product which may have taken place outside of our warranty period.

We regret your dissatisfaction with the product. In the future if you choose to purchase from us and we hope you do, please rest assured that you will receive from us the same quality of care and satisfaction that we strive to extend to each of our valued customers.

#247376

It is regrettable that you chose to post all over the Internet negative comments about our company. Our return policy clearly states that the 30 warranty against manufacturer's defects is offered for all of our products to our valued customers.

Our records indicate that you purchased this item over 85 days ago. We sincerely wish that if you had any dissatisfaction with our manufacturer's product that you would have contacted us within the posted warranty period of time. This time limit is not designed to put an artificial constraint- rather to keep our company on the same contiguous warranty period offered by the manufacturers of our company's products.

We would have gladly taken care of your complaint if it would have been timely submitted. Unfortunately you did not.

On the rare occasion that a customer has experienced dissatisfaction with our products, we have rectified the situation. However, as we are sure you can appreciate, we cannot be responsible for any abuse of the product which may have taken place outside of our warranty period.

We regret your dissatisfaction with the product. In the future if you choose to purchase from us and we hope you do, please rest assured that you will receive from us the same quality of care and satisfaction that we strive to extend to each of our valued customers.

#243706

Maybe you should have been a little more honest, fair and forthright before you posted this. You NEVER mentioned how long you have owned the item.

It had a 30 day warranty, but you have owned, USED AND MOST LIKELYA ABUSED it for ALMOST TWO YEARS! Neither this store NOR the MFG had any responsibility to you after that time. The MFG warranty is CLEARLY disclosed, both on the website and in the paperwork you got with your item. You obviously didn't BOTHER to READ.

It's one thing to badmouth someone when what you are saying is true...BUT you are being dishonest with what you are posting and CONVENIENTLY leaving out MOST of the story. The manufacturer would not do anything for you because you were so far over the warranty, what reasonable person would expect the SELLER to do anything more than they could. Did you expect a LIFE TIME WARRANTY? You didn't pay that much for the item.

You got what you paid for. No one has cheated you, you are just looking to get over and get something you are not entitled to.

Oh yeah, if you are wondering who I am....I'm the IT tec that is tracking all of your slanderous posts and sending them to the lawyer that the owner of the Cat and Kitten Store has hired to sue you! IT'S YOUR OWN FAULT FOR BEING SO DISHONEST.

I've bought from them for many years and have NEVER found them to be less than helpful or honest.

But you are demanding something you are not entitled to. Grow up, get a life and get over it!

View more comments (7)
ID
#217993 Review #217993 is a subjective opinion of poster.
Location
Sturgis, South Dakota

About

Summary

The Cat and Kitten Store is one of the best places where cat’s enthusiasts can find everything for their pets, from collars and toys to heated pet beds. Here you can find pet carriers, pet feeders, pet steps and stairs, pet travel gear, soft claws for kittens and so much more for affordable prices. Also you can order special outdoor cat enclosures, kittywalk systems and a lot of other items to spoil your kitty a bit and to make its life more bright and enjoyable.
The Cat and Kitten Store also offers special medicines for cats and other domestic animals, such as flea treatments, medications for cat dental care or feliway behavior modifiers.

The Cat and Kitten Store reviews and complaints
Edit Description

Why Trust Reviews on PissedConsumer?

  • Professional auto and live moderation
  • 100% user-generated content
  • Equal opportunity and protection
  • Zero tolerance for fake reviews
  • Verified content

For more information read Blog article