Electricity

I want switch with you please let me know by Tuesday morning thanks I look forward to hearing from you Abdirashid jilo

User's recommendation: Yeah.

View full review
ID
#3974547 Review #3974547 is a subjective opinion of poster.
Location
Liverpool, England
New Reviewer

New customers registration

We moved in January 20 we're not receiving bills not registered. They are reading Meters but we dont receive bills.we

User's recommendation: We don't know how your service is.

View full review
ID
#3730152 Review #3730152 is a subjective opinion of poster.
Loss
$500
Preferred solution
Regret
New Reviewer

Electricity

Cant get through to Customer services from abroad when I have an emergency! I tried through the website and directly but impossible to get through.
View full review
ID
#3688130 Review #3688130 is a subjective opinion of poster.
Location
Marbella, Andalusia
Preferred solution
In need to contact customer services from abroad

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
New Reviewer

Complaint reference: 14098****

We were last in contact in May 2021. On 25 June 2021 I paid the two FINAL utility bills in full. Imagine my surprise when I was contacted by a company called Capital Resolve in February 2022 issuing a default notice for the sum of £52.73, allegedly owned by me to SSE. I informed this company that I had settled the final bill and that I had received no invoice for the sum quoted in their letter. I then started to get letters from a different company - LCS - making the same claim on me. Despite telling them the same as I had told Capital Resolve, they persist in sending me letters, failing to respond to callback requests and generally being unhelpful. I cannot begin to understand how I can possibly owe SSE ANY money, given that your FINAL invoices were settled in full, and I would like some form of explanation as to how this situation has arisen and why it has not yet been resolved. I object in the strongest possible terms to this unwarranted harassment and the threat of impacting my credit rating and I would like to be contacted by someone senior at SSE with an explanation, please. In case of a postal response, please note my new address - Orchard House, Sixth Avenue, Greytree, Ross-on-Wye HR9 7HJ For information, here is the text of the last message to me from your Customer Service team: "Complaint reference: 14098**** Dear Mr Godfrey Thanks for your email, sorry for the delay in responding. I can confirm that we opened your electricity account using the meter reading 27508 and the gas reading 7571. The meter readings that you have provided in your email are lower than these, therefore will make the bills greater. If you still wish for me to change the opening meter readings, please provide photographic evidence to customer.services@***.com Spark Energy transferred £126.30 balance over to us for the electricity when the account migrated back in December. The gas balance transferred to us from Spark Energy was £63.71 I have attached copies of both the gas and electricity bills to the email today for your reference. The current electricity balance is £170.49 (This includes the balance transferred from Spark and the standing charges) The current gas balance is £190.77 (This includes the balance transferred from Spark and the standing charges) If you would like to make payment or set up a payment plan please dial 0345 070 **** .We are here Monday to Friday 8am to 6pm and Saturday 8am to 2pm. I am eager to resolve this complaint for you at my earliest convenience. If you have further questions don't hesitate to respond to this email. Should I not hear from you by 24 may 2021, ill close your complaint. Kind Regards Rachel Foley Customer Services"

User's recommendation: Use another utility provider.

View full review
ID
#3670856 Review #3670856 is a subjective opinion of poster.
Location
Stourbridge, England
Cons
  • Appalling customer service
Preferred solution
Apology

Trying to complain to SSE customer service is tiring task they just want to pass you on to different department.

I did eventually get a reply from SSE after complaining trying to complain by phone, chat and email. In the end I sent SSE a strong email that they could not ignore so they called me. Thanks

User's recommendation: Allocating someone to a customer complaint. Instead of sending them round the houses.

View full review
ID
#3403402 Review #3403402 is a subjective opinion of poster.
Location
High Wycombe, England
New Reviewer

Evil company SSE

I was about to be evicted from my home so I gave my final reading and was told I owe £600. What? from where? I tried to query this and told them I was not paying that, I was already paying £79 a month for the gas on a two bed flat living with one 9 year old child. They started putting up the price claiming they could not get hold of me. This was all lies as I did not have a home for a full month and I had posed them questions they were not answering to my satisfaction via email. They increased the amount to £1800 and I refuse to pay such evil underhand company. To this day they are harassing me for this payment. Who decides on these charges?! Who are they to cause such stress and depression on other human being? This is how SSE energy company UK treats their customers. Beware!!
View full review
ID
#665772 Review #665772 is a subjective opinion of poster.
Location
Cambusbarron, Scotland
Reason of review
Pricing issue
New Reviewer

Southern Electric

To reduce my carbon footprint I was to have Solar Panels fitted to my property on Monday 19 September by an approved installer but this will have to be delayed because Southern Electric says "if you have an export meter that was installed by anyone other than the electricity supplier, we will be unable to use this meter for the Feed In Tariff (FIT) scheme." The export meter is a key and fundamental part of the installation and something the installer provides as part of the installation of the system, and, more importantly, cannot be completed and commissioned without it. This is not an issue with other electricity suppliers and it begs the question that if someone wanted to transfer their business from one of these suppliers to Southern Electric, are Southern Electric saying that they would want another meter installed if the one already there was installed by a registered installer? If so it is likely that it would invalidate any installation warranty provided, because the new meter does not form part of the original installation. The other thing I don't understand is that every functional part of the system has to be MCS approved and the meter the installer supply's would be exactly the same or similar to what Southern Electric would supply anyway, and can be read using the same devices their meter readers use. Oh! by the way my current usage meter is supplied by EDF and Southern Electric are accepting the usage from it. In my opinion Southern Electric is and has adopted a Restrictive Trading Practice (RTP) which should be removed immediately.
View full review
ID
#262788 Review #262788 is a subjective opinion of poster.
Location
Dallas, Texas
Loss
$24000

Why Trust Reviews on PissedConsumer?

  • Professional auto and live moderation
  • 100% user-generated content
  • Equal opportunity and protection
  • Zero tolerance for fake reviews
  • Verified content

For more information read Blog article