Lodha Group Reviews

Show reviews that mention
lodha refund money lodha dwellers booking application form customer unit project amount
Filter review
New Reviewer

I want to know about my booking

I have canceled my interest in the lodha premier project but now no body is interested to return my EOI of rupees 2700/- The concern sales managers dimple and ganesh raje wasn't pick my call I am going to complaint to police also
View full review
1 comment
#2112153

Pls share your contact details. I am facing the same problem.

I have also canceled the EOI but no refund yet. We can together make complain against them

ID
#3142766 Review #3142766 is a subjective opinion of poster.
Location
Kalyan Dombivli, Maharashtra
Loss
$27000
Preferred solution
Full refund

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
New Reviewer

Regarding refund for booking

Sir meina booking ki thi apke lodha crown mei sab thik tha suddenly mujhe pata chala mera father ko lung cancer hai mujhe paise ki bhut jarooat hai pls mujhe mere paise wapes chiya help kijiya
View full review
ID
#3127924 Review #3127924 is a subjective opinion of poster.
Location
Pune, Maharashtra
Preferred solution
Full refund
New Reviewer

Refund money

About token amount Almost two months passed there is not token amount refund yet to me. I had cancelled the booking within two days i.e.on dated 24 August 2021
View full review
ID
#2985486 Review #2985486 is a subjective opinion of poster.
Location
Mumbai, Maharashtra
Preferred solution
Full refund
New Reviewer

Lodha is imposing unjustifed charges to provide possesion

I have unit at lodha upper thane, now they send demand letter and added some charges which was not pre agreed and informed at time agreemrnt. THey have put interest to me on for the delay from there side, along huge administrative charges which they dont want to discuss and want me to pay all to provide possession. They are not reachable at call for any customer service, once you write mail then they will call you as per their convenient time.las

User's recommendation: No,.Not at all.

View full review
ID
#2971519 Review #2971519 is a subjective opinion of poster.
Location
Bhiwandi, Maharashtra
Preferred solution
Price reduction
New Reviewer

Refund money

Yesterday I'd visited lodha palava city to check out the flats for rent .. Then I deposited 5k advance to them for a rental flat .. But now I don't want that flat and want my money back .. They are making excuses, instead of refunding my money.. Please help ..!!!
View full review
ID
#2966100 Review #2966100 is a subjective opinion of poster.
Loss
$5000
Preferred solution
Full refund

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
New Reviewer

Regarding refund for booking

Dear Sir/ Madam, I'm sorry to inform you that I won't be able to pay my OCR amt because my father is hospitalized for Heart Surgery at TATA Hospital need More money hence I would like to cancel my booking. I apologize for any inconvenience resulting from this decision, but I have no other choice considering the circumstances. I have payed my Booking amount Dated 15/08/2021 for Unit C 1111 Jasmine Codename Golden Sunrise Lodha crown Taloja, I kindly ask you to acknowledge the receiving of my request and to confirm the cancellation of my booking and refund my Booking amt 27000/-

User's recommendation: Yes I'll recomend to my colleagues and friends.

View full review
ID
#2814548 Review #2814548 is a subjective opinion of poster.
Location
Mumbai, Maharashtra

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
New Reviewer

Vendor registration

Respective Sir/Madam, We want to register in Lodha group, We have zicom service Centre in Dombivali. We give service to your Lodha Palava and Lodha Splendora Customer. We want to register our service centre no in your helpline department so we give best service to your customer. If any query then plz contact us. Thanks &;;;; Regards, SAMEER S DALVI SAMI SOFTECH SERVICES KAMLAPURKAR BUILDING, 1ST FLOOR, ROOM NO 5, SUBHASH BOSE ROAD, DOMBIVALI WEST 983331****
View full review
ID
#2313674 Review #2313674 is a subjective opinion of poster.

NRIs - Read this before jumping into a cesspool called Lodha Builders

I felt strongly enough to put up this Warning for all NRI & others to warn them of the Unethical, intimidating and bullying tactics of Lodha builders. Do not get swayed by ads with Aishwarya Rai & other celebrities, as you can pay anyone nowadays to endorse your product. I had invested in their big highly publicized project The Park in Mumbai and at the time of booking we were given a progressive payment schedule, but it didn't take Lodha long to throw that out of the window and start sending out demands for payments that are not even due currently. Their only goal is to pull as many payments as possible without worrying about delivering the finished product on time. Here is an example of their greed and how they will make a sucker out of you:  External Façade/Windows: Originally due after initiation of RCC work for Level 70 (floors) & initiation of Partition Walls.  New Tentative Date per their Demand Letter: March 22, 2016  In spite of repeated calls & emails: Payment withdrawn from MyGain Account on Feb.8, 2016.  Discussed at length with the management at Lodha, no one had a feasible answer, just plain BS and lies.  Amazes & baffles me something that is due after initiation of Floor 70, how can they just pull out of your MyGain account (Another BIG SCAM!!!) at the start of Floor 18.  After multiple calls, they feed me *** like the picture below to withdraw almost INR 25 lacs just like that. Take Away from My Experience:  I am not going to say “Do Not Invest with this unethical builder” because I know you will still do it, till you learn it the hard way.  I was so excited about this project and spoke to several close friends in the U.S. who were keen to invest in a good housing project in India, but each one “Wanted to Have Nothing to Do with any Builder in India.” But Extremely Disappointed with a company like Lodha being no different from the “mom & pop” builders in Mumbai.  If you have money rotting under the mattress or in your foreign bank accounts, GO FOR IT.  MyGain Account is pure BS to pull your hard earned money to give these guys free access to pull your funds into theirs at their will, with no feasible explanation.  I would like other NRIs to learn from my pain and not sign up for this extreme heartache and a bitter pill you just don’t want to swallow.  If they invested some of the money in training their staff in the International code of conduct in business, it would give far greater returns to the company in the long run.  I will round off by saying “You can only fool some people some of the time and arrogance has resulted in the downfall of too many.”  Cheers to a sad experience 
View full review
ID
#793105 Review #793105 is a subjective opinion of poster.
Reason of review
Order processing issue
New Reviewer

Cheated by LODHA GROUP

Dear Sir/ MadamGreetings of the day...I AM ONE OF THE SEVERAL HUNDREDS AGGRIVED BUYERS OF LODHA GROUP FOR THEIR PALAVA CITY PROJECT. The brief detail of my case is as under: FACTS OF THE CASE On 9th February 2014, I had booked a 2 BHK unit in esteemed project of LODHA GROUP named "Lakeshore Greens" located in Palava, Dombivali. The detail of the booking is as under: Cluster/ Wing - Casa Cielo AFlat No. - A1402 The total cost of the flat has been frozen at Rs 55,62,756 plus other charges. At the time of booking although I had signed the Application Form, I had also requested the draft Agreement to Sale to understand the detailed terms of the transaction as also the lease deed between Lodha Dwellers P Ltd (ultimate owner of the land) and Lodha Hi-rise Builders P Ltd (the Company having the development rights and with which we are dealing with). We were assured that the draft AGreemet as also the detailed terms of the lease between Lodha Dwellers and Lodha Hi-rise shall be shared immediately after the booking and in any case before the Application Money -2 becomes due, i.e. on 01.03.2014. We had provided the cheques to Lodha Group with the said assurance. I primarily wanted the clarification on the following terms which didn't had any mention in the Application Form but eventually had to have a mention in the Agreement to Sale: 1. Major Terms of lease between Lodha Dwellers Pvt Ltd & Lodha Hi-Rise Builders Pvt Ltd. 2. As Flat Owners, will we have to bear 50% of the Market Value of the property at the time of Re-development / Renewal of the Lease. 3. Will the Flat be Freely Transferable after Possession without any NOC required from M/s Lodha Dwellers Pvt Ltd. If yes, what would be the Terms / Charges to get such NOC. 4. Will the Flat be Freely Leaseable after Possession without any NOC required from M/s Lodha Dwellers Pvt Ltd. If yes, what would be the Terms / Charges to get such NOC. However, after banking of Application Money-1, when I started enquiring with out relationship manager regarding the above requirements, we were neither given any document/information nor any satisfactory answer. On repeated requests and after a detailed discussion on 28th Feb 2014 with my Relationship Manager Mr Saiprasad, I was categorically informed by him that no more information shall be shared. I was also informed by him that if conditions of the agreement would not be acceptable to me, I can cancel the booking but in that case 10% of the property value shall be deducted as cancellation charges. This was something which I never expected from a reputed builder like 'LODHA". At the time of booking, I am not getting the terms of the booking and once the terms of the booking are known and those are not acceptable to me, I have to shell out 10% of the property value as cancllation charges. On further investigation, I came to know that in old application forms, there was a clause that for renewal of the lease, 50% of the market value shall be required to be paid which although has been removed with the new application forms but it is not clear whether the same would form part of the Agreement to Sale. Apart from the above Clause on lease renewal, the clarity is also not being provided on whether NOC from LODHA would be required for further sale/ lease of the unit after possession. If yes, on what conditions this NOC shall be given? We are being informed that all the details shall form part of the Agreement to Sale and draft of the Agreement of Sale is not being provided. Once Agreement of Sale draft will be provided and the conditions mentioned therein are not acceptable, LODHA shall deduct 10% of the property value as cancellation charges. This is absolutely unethical, illegal and against the spirit of the Law of Contract. As I didn't want to enter into such an illogical, unethical & illegal deal, I have decided to cancel the booking and accordingly communicated the same to Lodha Group vide my email dated 1st March 2014 with a request not to Bank the future cheques submitted to the LODHA Group. Accordignly, I requested LODHA GROUP to refund my Application Money -1 of Rs 45,000 without any further delay failing which I shall be constrained to approach appropriate judicial/quasi-judicial proceedings to recover my hard earned money alongwith interest/ penalty and the costs towards legal process and harrassment. The above practices followed by LODHA group are abusive of its dominant position since these impose highly arbitrary, unfair and unreasonable conditions for booking of flats. The terms of the booking were also heavily loaded in favour of LODHA. Subsequent to the above email, I received an email from Shri Ritesh Ghai, DGM (Customer Care) as appended below. Request you to help me in getting justice and getting my hard earned money refunded from LODHA GROUP. "Dear Mr. Singh Greetings from Lodha Group!! We refer to your email below wherein you have expressed your concern towards sharing of documents towards the application for allotment of flat at Lake Shore Greens. We confirm that as a policy we share the documents only post allotment of flat. Moreover as per terms and conditions of the application form any withdrawal of application has a forfeiture of the booking amount. You have signed the application form and the forfeiture is valid and as per agreed terms and conditions of application. We regret we will not be able to offer refund of booking amount as per your request below. Warm Regards Ritesh Ghai |Deputy General Manager | Customer Care Lodha Excelus,Apollo Mills Compound,N M Joshi Marg,Mahalaxmi,Mumbai 400011t +91.22.6773**** ● fax: +91 22 23** **93 ● www.lodhagroup.com" I am a poor law abiding citizen of your state having full faith in the judicial, administration and governance system of the state and confident from my side to get the justice from your good office and to curtail such unfair trade practices by builders in general and LODHA Group in particular.I don’t know did I dream wrong to own a house in Mumbai and got stucked in the marketing gimmicked net of LODHA Group whose ulterior motive is not to provide the affordable houses to poor but to drag the money from poor innocent customers through such illegal and unfair trade practices. Also request you to appoint a panel to check their policies and practices, evaluate the equality, reasonableness and genuineness on their application forms and agreement to sale and also to assess how many people have cancelled the bookings in their projects and how much money have been forfeited by these burglars from the poor residents of the country. The collection of money towards parking charges may also be evaluated in spite of the clear guidelines of the state on provision of free parking space.
View full review
1 comment
#835514

You should approach a group in google cb_unity@***.com and cb_residents@***.com. You are not alone there are more than 5000 people like this who are dealing with LODHA.

The group will help you more. Thanks !!

ID
#481055 Review #481055 is a subjective opinion of poster.
Loss
$14000

Why Trust Reviews on PissedConsumer?

  • Professional auto and live moderation
  • 100% user-generated content
  • Equal opportunity and protection
  • Zero tolerance for fake reviews
  • Verified content

For more information read Blog article