Skip to content
Iberia Express

Iberia Express Reviews

www.iberiaexpress.com
Is this your business?
What is your customer experience with Iberia Express?

Iberia Express Overview

The generated data is based on reviews and questionnaires provided by PissedConsumer.com users.

AI insights based on reviews
Rating Distribution

Iberia Express has a 1.3 star rating from 13 reviews, with most consumers dissatisfied and an unfavorable score of 92%.

Key Takeaways for Future Customers

  • Check recent Iberia Express reviews before booking.
  • Expect delays or missing baggage and pursue refunds promptly.
  • Verify paid add‑ons like priority boarding and seats at check‑in.

Negative Feedback / Risk Areas

  • Frequent customer complaints about baggage loss, delayed delivery, and theft.
  • Poor customer service response and slow refunds or incorrect refunds.
  • Issues with boarding passes, paid services not honored, and disputed charges.

Positive Feedback

Some customers note flight routes and schedules as acceptable.

View full overview ›

Media from reviews

Iberia Express - Invalid email
Iberia Express - Invalid email - Image 2
View all media ›

Turn one complaint into a collective action

PC collective complaint

A Collective Complaint helps you unite consumers dealing with the same issue, such as wrong charges, unexpected fees, damaged items, or misleading promises. It goes beyond a single review by growing stronger with every signature, making it harder to ignore. Once you reach 20 supporters, we’ll send it to the company to encourage a response.

Start Collective Complaint
Show reviews that mention
boarding pass flight credit card pass group boarding iberia luggage tickets seats
Filter review
Sort by
Jamie X Yyr

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
| map-marker Stratford-Upon-Avon, Warwickshire

Dear Customer Service Team, I am...

Contacted the company first

The reviewer tried to contact the company before posting this review.

AI Highlights
  • - Baggage did not arrive Madrid; missing: 3 Brazil shirts, 2 Cartier perfumes, 2 watches; requesting compensation and investigation; confirm receipt.

Dear Customer Service Team,

I am writing to file a formal complaint regarding a series of issues with my baggage during my recent journey with TAM, Iberia, and British Airways.

Flight details:

28 de abr. de 2026

9:20 Petrolina

(PNZ)

LA3389

Voo operado pela: LATAM Airlines Brasil

Troca de avião em:

São Paulo

(GRU)

LA714

Voo operado pela: LATAM Airlines Group

Tempo de espera: 10 hr 55 min

Troca de avião em:

Madrid

(MAD)

LA1701

Voo operado pela: Iberia

Tempo de espera: 1 hr 40 min

29 de abr. de 2026

17:15 London

Upon arriving in Madrid, my baggage did not arrive. Because of this, I had to check in again and consequently missed my connecting flight to London. After speaking with Iberia agents, I was rebooked onto flight IB 0725 at 17:45.

When I arrived in London, my baggage once again did not appear on the belt. I filed a report with both Iberia and British Airways staff, and despite searching for the baggage, it could not be located. I only received my baggage two days later, on 30/04/26.

Upon receiving my suitcase at home at around 16:40, I discovered that several items were missing. My baggage had been properly closed with the Lipz tag before boarding, so the loss of these items is extremely concerning.

The missing items are as follows:

3 x Brazil national team football T-shirts

2 x Cartier perfumes (one Black and one White)

2 x watches (one Timex Classic and one Diesel Classic)

This situation has caused significant inconvenience, stress, and financial loss. I kindly request:

Full compensation for the missing items

Compensation for the delayed delivery of my baggage

An investigation into how my suitcase was opened and items removed

Please confirm receipt of this complaint and advise on the next steps for processing my claim.

Thank you for your attention. I look forward to your prompt response.

Kind regards,

Jamie Xavier

Loss:
$500

Preferred solution: Full refund

View full review
Maxime B Jiv

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
| map-marker Toulouse, Upper Garonne

Anwer Iberia Express

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
AI Highlights
  • - The fare includes priority boarding group 2 and first checked bag.
  • - The boarding pass cannot be updated; check in to confirm group and re-download.

I booked a ticket with seats, luggage, and priority and got a boarding pass with nothing. They don't want to give me a new one; I have to figure it out myself at the airport!

It is against EU regulation.

Here is their answer (note: I have already checked in but got the same boarding pass):

Dear Mr. Boret,

Thank you for contacting us about your booking for flight I21613 on 29/11/2025, from Madrid to Las Palmas.

After analyzing your case again, we kindly inform you that your fare includes priority boarding group 2 and the first checked bag.

However, we are not allowed to modify or even send your boarding pass through this communication. Therefore, we highly recommend waiting until the check-in period to confirm your boarding group and download your boarding pass again with the actual conditions.

We appreciate that you were inconvenienced by this.

Offering a high-quality professional service in every circumstance is a top priority for Iberia. We therefore constantly review our procedures and adapt them whenever necessary to ensure that we provide customers with the best possible service.

We thank you for contacting us and we take the opportunity to greet you attentively.

Best regards,

.

Iberia Customer Relations.

Loss:
$260
Cons:
  • Terrible customer infriendly company

Preferred solution: Full refund

User's recommendation: Do not fly with Inberia Express, it's a mess!

View full review
1 comment
Guest

How is your loss $260? They told you to re-download your boarding pass closer to your flight at check-in online.

Maxime B Jiv

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
| map-marker Toulouse, Upper Garonne

No compliance with EU regulation

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
AI Highlights
  • - 2 Madrid-Gran Canaria tickets with priority boarding.
  • - Boarding pass shows group 4; no rights.
  • - Iberia refused to update; AESA will handle.

I book 2 tickets Madrid-Gran Canaria with seats/luggage 23 kg/priority boarding. On my boarding pass: group 4, no rights at all.

So I make a complaint.

Iberia Express refuges to give a new boarding pass with the bought rights on it. I've to figure it out myself at Madrid airport.

This is in violation with EU regulation: "Regulation (EU) 1008/2008, Article 23, which stipulates that optional paid services (such as priority boarding) must be clearly indicated and correctly provided or reimbursed".

So a complaint is going to the Spanish aviation authorities: AESA.

Loss:
$200
Pros:
  • Non
Cons:
  • Bad customer service
  • Do not correct their mistakes

User's recommendation: Do NOT fly with Iberia Express!

View full review
Maxime B Jiv

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
| map-marker Schiltigheim, Bas-Rhin

Iberia express fraud

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
AI Highlights
  • - Booked group 2 but got group 4.
  • - I paid 140 euros for two; the ticket is 70 euros.
  • - Boarding pass shows group 2.
  • - Still must pay for seats and luggage.

I booked a flight with group 2 (luggage/seats/priority), and they gave me group 4 with nothing, and that ticket is half the price of group 2.

Now I received an email that I have to print out the boarding pass before leaving, but I already printed out the boarding pass, and it still shows group 2.

I paid 140 euros (2x) and got a ticket for 70 euros, and still have to pay for the seats/luggage/priority.

This is fraud!

Loss:
$180
Cons:
  • Bad company

Preferred solution: Deliver product or service ordered

User's recommendation: Do NOT fly with Iberia Exprees they cheat

View full review
Jobie Uyu

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer

Luggage was delayed

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
Contacted the company first

The reviewer tried to contact the company before posting this review.

My luggage was delayed 4 days and opened. My stuff was stolen. Company never responded.

I am not recommending to anyone to use this company.

View full review
Maxime B Jiv

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
| map-marker Schiltigheim, Bas-Rhin

Wrong boarding pass

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
AI Highlights
  • - Paid for group 2 seats, luggage, priority, but boarding shows group 4.
  • - Printed boarding pass; still lists group 4. Flight M5KHV/I21613 at 13:40.

boarding pass with group 4 (no rights). I've paid for group 2: seats/luggage/priority.

Iberia says to print out the boarding pass before I leave; I already printed the boarding pass, and it's still with group 4 on it. Flight 29/22/2025: M5KHV, I21613 at 13h40.

Loss:
$180
Cons:
  • Let you pay group 2 and give you group 4 fraud
  • Cheat

Preferred solution: Deliver product or service ordered

User's recommendation: Don't fly with Iberia Express

View full review
Meliah Xbx

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer

Damage not compensated

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
AI Highlights
  • - Wrong airport; stranded for hours with no Iberia staff.
  • - Bus and ferry; refunds cover only a third of losses; communications are poor; won't fly again.

Flight landend on the wrong airport and after being stranded for hours without any Iberia staff present we were packed in busses and further 8 hours down with ferry we arrived the destination.

Till today ibera only refunded 1/3 of the damages combining of luggage damage, expenses for transport and food.

Communication from Iberia is miserable. Most mails are not replied or only with standard text blocks advertising to fill out the online formular again.

Me and my family will never fly with this airline again. They are not to trust.

User's recommendation: don't become customer

View full review
alexander t Wxd

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer

Refund cancelled flight NNF4X

Contacted the company first

The reviewer tried to contact the company before posting this review.

AI Highlights
  • - Refund for canceled flight promised for 20/06/205 has not been received.
  • - Iberia Express says NNF4X was refunded and funds will appear in a few days.

Hello!I receivd your message about cancellation my flight and receipts about refund at 20/06/205 but I don`t received refund still now.And as shown at receipt refund you send me 4 last number of credit card are incorrect(it`s not credit card I paid tickets and seats) Here is your message Hello!I receivd your message about cancellation my flight and receipts about refund at 20/06/205 but I don`t received refund still now.And as shown at receipt refund you send me 4 last number of credit card are incorrect(it`s not credit card I paid tickets and seats) My credit card( I paid the tickets and seats) is 532610****020548 Here is your message IU received from Iberiexpress

Hola,

Te informamos de que tu reserva NNF4X ha sido reembolsada. En unos días recibirás el importe total en tu cuenta.

Muchas gracias.

Iberia Express.

Hello,

We would like to inform you that your booking NNF4X has been refunded. In the upcoming days you will receive the full amount in your account.

Many thanks,

Iberia Express.

View full review
chantal M Egt

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
| map-marker San Cristóbal De La Laguna, Canary Islands

Frais à cause de retard de bagages

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
Contacted the company first

The reviewer tried to contact the company before posting this review.

AI Highlights
  • - Baggage from Madrid on IB1577 was delayed and delivered late in Santa Cruz; I bought a lightweight outfit due to weather and have receipts.
Updated by user Mar 03, 2025

No news

Updated by user Mar 03, 2025

No news

Updated by user Mar 03, 2025

No news

Original review Feb 16, 2025

Le 25/1/2025, j'ai atterri à Tenerife Norte avec le vol IB1577 venant de Madrid (j'avais embarqué à Bruxelles et à Madrid, il y avait une escale). Le bagage est resté bloqué à Madrid.

On nous a dit qu'il arriverait le lendemain matin et serait livré à mon adresse à Santa Cruz. Cela a été fait, mais en fin d'après-midi. J'avais prévu un kit de toilette, mais j'ai dû acheter une tenue légère (22 degrés à Santa Cruz pour 2 degrés en partant de Bruxelles). Ceci n'était vraiment pas prévu dans mon budget.

Puis-je obtenir une indemnité ?

Je tiens la facture à votre disposition. Merci du suivi.

Loss:
$98
Pros:
  • Un prix abordable
  • Informations vols
Cons:
  • Aucun suivi message

Preferred solution: une participation dans les frais engendrés par un retard de 24 h de mon bagage

User's recommendation: si tout va bien, ok ! mais s'il y a un problème, tirez votre plan

View full review
Anonymous
map-marker Eltham, Greenwich

Request for Assistance with Date Change Due to Booking Issue

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
AI Highlights
  • - Iberia Express agreed to change my flight, then said it wasn't possible.
  • - I waited on the phone a long time.
  • - The service was unprofessional.

Iberia Express customer service first agreed to change my flight, then another agent said it is not possible. Waited on the phone for a very long time for them to manually work out the flight difference.Very unprofessional.Avoid using their service

View full review
Haim K Lsw

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
| map-marker Madrid, Community Of Madrid

Refund and compensation due to Flight cancellation

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
Contacted the company first

The reviewer tried to contact the company before posting this review.

AI Highlights
  • - Refund requested for expenses due to cancellation of flight I2 3980.
  • - Linked bookings M5ZH1/M5WZP; two families: Kindler and Fridman.

Hello and good day to the representative of the Customer care of IBERIA EXPRESS,

The subject: Kindly request of REFUND OF EXPENSES due to the cancellation of the flight I2 3980 and

connected to the reservations: M5ZH1 and M5WZP from Madrid to Tel Aviv on the date of 12 of August 2024.

This request concerns 2 families: Kindler Brigitte and Haim and Fridman Tali and Itamar.

Attached to this e-mail the following: 1 - A word document describing all the concerned facts and all the concerned expenses. 2- Documents and invoices attesting the kind of payments.

We have the true hope that this saga will be solved in the best way possible and Iberia Express will be ready to refund us as

a sign of good will and as a true participation at what we have faced at that time, not too long but with enough tension and worries.

Thanks a lot for your care and we would like to believe that all will pass in the best way possible.

I would like to point out that there is one document which is partialy in Hebrew and English.

This document had been received from Booking.com and in the mean time we have asked for the English version. Once it will be received we will send it to you.

Yours sincerely,

Haim Kindler

Brigitte Kindler

Tali Fridman

Itamar Fridman.

PS - If this e-mail was not sent to the right address PLEASE let me know what is and would be the best suitable address to be sent in order to receive the right and suitable care.

Loss:
$7100
Cons:
  • Not a reliable company

Preferred solution: Full refund

User's recommendation: Do not use the services of this company! I am trying to contact their representative for the last month with no success!

View full review
Uliana U

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
| map-marker Madrid, Community Of Madrid

Invalid email

Contacted the company first

The reviewer tried to contact the company before posting this review.

AI Highlights
  • - Ulyana Usatiuk bought Amsterdam to Madrid tickets for Aug 3 at 12:00 via kiwi.com.
  • - Wrong email entered; send tickets to the provided email.
Iberia Express - Invalid email
Iberia Express - Invalid email - Image 2
Contains 2 confidential files for company representatives
Updated by user Jul 24, 2024

my problem was not solved. I called the hotline, explained the situation, that I entered the wrong email and did not receive tickets.

I was ready to provide all the necessary information to receive my tickets, but the employee said that he needed the old email to which the tickets were sent. I don't remember it, and it's wrong.

There is no email support, only in case of damaged luggage. I

Original review Jul 17, 2024
Good afternoon,
my name is Ulyana Usatiuk. I bought tickets from your company from Amsterdam to Madrid, departure on August 3 at 12:00 for myself and my friend.

I bought tickets through the kiwi.com website without logging into my account and when entering my email to receive tickets I indicated the wrong address. I kindly ask you to send tickets for me and my friend Chenskyi Roman to the email address I provided to receive a response.

I can also provide you with my and my friends passport, a screenshot of payment for tickets, as well as a screenshot of the ticket I selected. Sincerely, Ulyana Usatiuk.
Loss:
$315

Preferred solution: I ask you to send the tickets to the email you indicated as a contact

View full review
Martin F Rch

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer

Missing Flight

AI Highlights
  • - Missed Seville to Madrid flight; check-in closed.
  • - Lost 7 nights' lodging; spent 100 train, 35 taxi, 700 for return flight; seeking refunds.

I am messaging you to let you know that my flight from Seville to Madrid didn't occur. This was because we weren't given enough time to check in after our arrival. We had to collect our checked luggage, which took ten minutes, and when we went to check in, they said the plane had already been boarded. So, we missed the flight. We had two other planes to catch as we were heading to Split, so we lost our flights to Split and the return flights home to Ireland. Additionally, we lost the money for our accommodation, which we booked for seven nights.

We were extremely upset and had to sleep on the floor of the Madrid airport. The airport wouldn't let us charge my phone, which I needed to contact the airline and the accommodation to inform them we wouldn't be arriving.

Now, my question is, can I get back the money for all the flights? Furthermore, we had to get a train to Madrid, which cost 100 euros, and the taxi to the airport cost 35 euros. We had to book a flight back home to Ireland for 700 euros.

Now, I would like to know if there's any chance that Iberia Airline will refund me. We had to spend two more nights in the Madrid airport because the return flights were full. It was a stressful and upsetting experience both financially and emotionally.

Even when I told the Iberia Airline staff at Madrid Airport about our situation, they didn't even say sorry when I started crying. I hope to hear back from you soon.

Regards,

Carmel.

Loss:
$2000

Preferred solution: Full refund

View full review

Airline Expert Talks

Airlines making masks optional | How to travel safely this season?

Airlines making masks optional | How to travel safely this season?

Airlines announce mask-optional policy. A travel expert, Jamie Larounis, talks about dropped mask mandate on airplanes and what it means for travelers.

Jamie Larounis
Jamie Larounis

Jamie Larounis is a travel industry analyst with the Upgraded Points who shares tips on hotels, airlines, trains, and loyalty programs.

Jorge G Jvo

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer

Urgent Complaint: Incorrect Refund for Flight to Israel

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
Contacted the company first

The reviewer tried to contact the company before posting this review.

AI Highlights
  • - Customer canceled May 2024 flight to Israel; was told a full credit-card refund, but only 25 EUR was refunded; seeks full refund or compensation.
Iberia Express - Urgent Complaint: Incorrect Refund for Flight to Israel
Updated by user Jun 20, 2024

I have tried to contact Iberia over the phone more than 10 times. Every time the answer is "we dont deal with claims over the phone, submit online".

Coincidentally, it is genuinely impossible to submit claims online - their system freezes or simply doesn't allow you to submit, the button doesn't work, times-out, refreshes, etc.

Have also emailed Iberia at different emails and they never respond. They use unethical practices to avoid dealing with claims - TOTALLY UNACCEPTABLE

Updated by user May 31, 2024

IMPOSSIBLE TO SUBMIT A COMPLAINT - Customer service over the phone, not willing to take any complaint - they refer customers to the online form- Online form DOES NOT work, every time you fill the details of the complaint it freezes or does not work when sending. I have used different computers, ipad, phone and tried different browsers. It is evident that they do this on purpose so people cannot complaint at all- I raised this over the phone and online chat, and the answer was you have to do it online in the form, keep tryingRIDICULOUS

Original review May 21, 2024
Dear Iberia Customer Service,

I am writing to express my deep dissatisfaction with the handling of my recent flight cancellation and refund request. During the week of May 6, 2024, I contacted your customer service line multiple times to cancel my flight to Israel due to the current unsafe geopolitical situation. I explicitly explained the circumstances, and the representative assured me that I would receive my full refund for the ticket (~400 EUR). I even asked if this could be refunded to my credit card instead of a voucher and he confirmed that was possible and that he would do it for me.

However, to my dismay, I discovered that only 25 EUR had been refunded. Upon following up, I was told that this was due to the fare I originally paid. This is completely unacceptable. Had I been informed about such a minimal refund and the penalties involved, I would have opted to reschedule the flight for a later date when the situation in Israel might have improved. I never agreed to Iberia proceeding with such a refund and losing 375 EUR is unethical without my explicit consent and without giving me the full information.

The representative totally misled me, and I am genuinely furious about this miscommunication and the subsequent financial loss. I demand that Iberia compensates me for the full amount of the ticket, as promised. If necessary, please review the call transcripts to verify that the representative provided incorrect and misleading information. This is unacceptable and unethical.

I trust Iberia values its customers and will address this issue promptly. I expect a resolution that includes a full refund of the remaining amount or an alternative satisfactory compensation.

Thank you for your immediate attention to this matter. I look forward to your prompt response.

Sincerely,
[redacted personal details]
Loss:
$500
Pros:
  • Flight routes and times
Cons:
  • Impossible to complain
  • So difficult until people give up

Preferred solution: Full refund

User's recommendation: dont fly iberia!

View full review
Esther B Edb

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer

Change of flight

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
Contacted the company first

The reviewer tried to contact the company before posting this review.

AI Highlights
  • - KB9EH; ticket was for Gatwick, not Heathrow, changed after a long call at a fee.
  • - 23kg luggage cancelled; wants free changes and luggage included.

Good morning. Yesterday, I bought an airline ticket.

The locator number is KB9EH. Ten minutes after the purchase, I realized that I bought a ticket for Gatwick instead of Heathrow. After being on the phone for a long time, they managed to change it for me at a price. What I can't believe is they cancelled the 23kg luggage which I had purchased.

I think they should change a flight within a few hours at no cost and include the luggage.

Looking forward to your favourable reply. Esther Benamor.

Loss:
$100

Preferred solution: Full refund

View full review
Johanna P Eeq

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer

Cancel reservation

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
AI Highlights
  • - Pleasant experience; I’ll continue with your airline and have flights.
  • - Date wrong; I bought a higher-rate ticket for the correct date and refund LBPTY.

Hello,

I've had a pleasant experience flying with your company and would like to continue using your services. I have multiple flights booked through your airline this month.

However, for one of my flights, I realized that I accidentally booked it for the wrong date.

I was able to purchase a new one for the correct date through your company, albeit at a much higher rate, and I'd like to request a refund for the old reservation LBPTY.

I was on the phone with one of your representatives, but the call dropped. Could you please assist me with this?

Loss:
$1000
Cons:
  • Extremely long wait time for customer service

Preferred solution: Full refund

View full review

Why Trust Reviews on PissedConsumer?

  • Professional auto and live moderation
  • 100% user-generated content
  • Equal opportunity and protection
  • Zero tolerance for fake reviews
  • Verified content
  • PissedConsumer is on the Inc. 5000 list

For more information read Blog article