Anonymous
map-marker Ocean Shores, Washington

Complaint! Don't do Business with this Company!

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full

Absolutely Terrible Company to do Business With!

Deceptive Business Practices Galore! Willfully failed to provide us with a copy of the proposed loan documents to review.

Wanted us to send money directly to a loan officer. We balked at the entire loan offer and walked away!Seek

View full review

User's recommendation: Seek refinancing with another Leander!

2 comments
Hypotec

We are sorry that this client did not have a good experience with our company, but what they are describing is factually wrong. They were offered and accepted a loan solution that did involve them bringing money to the closing table, but this money was to be paid at the time of closing and to the lender.

This was made evident on the disclosures we sent the client at which time they decided not to move forward. At no time did the Loan Officer tell the client to send any funds to them or to Hypotec.

Furthermore, we as a company never collect any fees up front. While we understand the client may have misunderstood or gotten confused, we would be happy to talk about this in more detail should the client choose to contact us.

Guest
reply icon Replying to comment of Hypotec

Your company are crooks.

View more comments (1)
Anonymous

Robo calling ..

Have been harassed by their calls ( different phone numbers , but same company) for months.
View full review

User's recommendation: Never

Not a chance P
map-marker Quantico Station, Virginia

Stay Away from this Company

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
I call the number on the paperwork, the man that answered named Anthony, couldn't remember the number I gave him. then asked for more information that he needed but once I said I didn't have it right then, he hurried me off the phone and said call back when I do. He didn't answer any of questions about who or what this company. Sounds like a total scam against Veterans and using the VA loan as a way to get your information. Stay away from them!
View full review
Loss:
$999999
Reason of review:
Poor customer service

Preferred solution: stop scamming vetarns

michael D Yze

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer

VETERANS BEWARE!

This company solicits business by sending out mailer's to Veterans' that looks like legitimate correspondence from the Department of Veteran Affairs (VA). Any company that would deliberately try to deceive Veterans into thinking they act on behalf of the VA is despicable. - A. Combat Veteran
View full review
Reason of review:
Pretends to be official U.S. Government correspondence.

Preferred solution: Advise the public.

Brian E Lqh
map-marker Miami, Florida

Terrible communication from Hypotec and no follow through

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
I am an agent working with Sherrie Brown a mortgage officer at Hypotec. We too have been put on hold for loan approval, this is now the third lender they are trying to get my customer approved on after saying he was pre-qualified with the first and second lenders. She has promised to call me and update me on the status of the loan which she never does. I always have to reach out to her. She told my customer the only way he could get approved was by getting married, which he did on April 6th and here it is May 14th and still no loan approval. I also had another customer who applied for a loan with Sherrie to which she said she would get back to me. Never received an update for that loan application. This company is a joke. I have been working in the real estate industry since 2007 and this is the worst experience I have had. Please save yourself a lot of time and headache, do not use this company.
View full review
Loss:
$5000
Cons:
  • Loan officer mishandled everything from the get go
Reason of review:
Poor customer service

Preferred solution: Let the company propose a solution

1 comment
Hypotec

This Real Estate Agent and Sherrie Brown had a mutual client that wanted to purchase a home. The Agent is not being very sincere with the statements and claims listed.

The lines of communication via text, email, call were always answered and responded to. He never had to leave a message and wait for a return phone call. The agent was always responded to whether it be 8:00 am or 10:30 pm. The agent was always aware of the status on the loan whether good or bad.

This was a government loan that had quite a few obstacles to overcome. Both the processing staff and the loan officer assisted the client in obtaining conditions. The file was extremely complicated and tedious, but we did not give up because we wanted to assist the clients with achieving their dream of owning their own home. The agent was informed every time the file was resubmitted to a new lender.

The file was submitted to three different lenders before an approval was obtained. The loan officer and processing staff went over and beyond to assist the buyers with obtaining a home loan. The buyer’s used a different real estate agent and closed on their new home in August 2018. The agent claims a monetary loss of $5000, but if he would have been patient and let us do our job then he would have earned more than that $5000 because we closed the deal with another Realtor.

The second client that was referenced never applied for a loan, it was a potential lead that neither of us had contact with. After numerous attempts, that person by the same name on the referenced lead stated they were never interested in purchasing a property. If the real estate agent had any concerns he could have communicated with us and we would have addressed, it at any time.

The proof is in the actions and our actions show the results. Even though the file was extremely complicated we never gave up and got the deal done!

Anonymous

Great experience

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
I have nothing but good things to say about the experience of working with this company, they made the process quick and painless i would highly recomend hypotec to anyone.
View full review
1 comment
Guest

How conveniently brief. Since I have to at least write 50 words, I will just say that reading a review that looks like it was written by a paid actor, just furthers my disregard for a company like this.

I got a letter regarding my VA loan. I will surely NOT be contacting this company.

Now I am getting a fault that says I have less than 50 words, even though it was almost 60. Now I am starting to hate this site.

Anonymous
map-marker Miami, Florida

Thank you for the great experience Hypotec

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
Thank you for the great experience Hypotec
I had the pleasure of working with Lauren, one of the officers on the staff and let me tell you what a gem she was! I did some shopping to find a VA Loan. SHe and Hypotec immediately gave me the better offer than the other lenders. The other lenders were willing to negotiate after I told them about Lauren's offer, but they never would have matched it. Once I decided to go with them she was completely on the"Ball". The process was tedious, but I was keep informed and my questions were answered in a timely manner. Thank you for the patience and all the help. Catalina Witt
View full review
Reason of review:
Good quality
jyrich
map-marker Washington, District Of Columbia

Told me my loan was going through no problem but it didn't

This company told me everything was going fine with my loan. Even told me not to pay my May house payment because they were going to pay it, so I used the money to pay other bills. Each week there was another reason why the loan was not going through, but "No problems, we just need to do this..". Now, my loan agent is on vacation, and another person is telling me they cannot get a loan for me. They had $4oo for an appraisal and all my information and I have no loan for my house. Here I am, with no loan and a house payment past due. Hypotek, Inc. seems to be a total scam company.
View full review
3 comments
Jordynn Fsg

We are sorry to hear about the negative experience you had working with us and any miscommunication that occurred during this time. We strive to make the loan process as simple as possible for our customers.

If you are worried about us having your personal information, we can assure you that the technology we use to transmit documents is top of the line and highly secure.

The advisor covering for your original advisor who took vacation should have been prepped better to take over your case, with details to be filled in on and brought up to speed regarding your situation. We apologize for the poor communication between our team members and will make sure this is improved upon.

Guest

No mortgage company or broker makes your payments for you, it sounds like you did not qualify for a loan, nothing else. Mortgage companies only get paid when they CLOSE on a transaction, so there is literally no reason whatsoever as to why any mortgage company would not want to close a loan. You sound like your upset that you did not qualify and are throwing around the blame.

Guest

Helene Fortie is our loan officer.

She has been jacking around my son for 3 month re-asking for stuff over and over again.

We are losing the house and has cost us $6000. She had pulled our credit report 6 times in 3 months.

This company is a scam!!!!! Up to date, 3 months later, we do NOT expect to close.

View more comments (2)
victor.bates B
map-marker Tampa, Florida

Hypotec Lending used a bait and switch type selling practice on me to get personal information

Hypotec Lending used a bait and switch type selling practice on me to get a hold of personal information and documents. Received a call from Hypotec Lending on the 24-25 of April 2008 about re-financing our property. Talked with a person name Anne Udoh (877-847-**** ext. 2232). She was going to talk with an appraiser and get back to me on Monday with re-finance possibilities. On Monday April 28, 2008 I got a call from a Chris Channel (877-847-**** Ext. 2233) who said Anne Udoh was out "sick" and he was her "supervisor" and was handling her loans today. He told me that he talked with two appraisers that would appraise my property at the value we needed to do the loan and I needed to send him a "Borrower's Authorization" and many other personal information documents such as social security numbers, bank statements, copies of loan documents, etc. I complied with all his requests, sent him much personal identity information required to proceed with the proposed loan. He sent me an email saying he was calling me back by 3 PM. He never called. The next day I sent another email requesting he call me. I soon received a phone call from another person called Sacha Berdugo from their "Loss Mitigation" department. How my wife went from doing a loan, having a 740 credit score, to needing "Loss Mitigation" in one day I cannot fathom so I immediately became suspicious. This guy was so agressive, high pressure and heavy handed that I knew immediately I had been scammed. He gave me this story that the appraisers made a "mistake", and now I was "upside down" in my property and the only way out was to "hire" his loss mitigation department at a fee of $2,000 to "re-negotiate" my loan. Claiming a "98%" success rate he tried to high pressured me into signing an agreement to let him "represent me" to renegotiate my mortgage. The agreement is really scary AND he refused to provide any guarantee in writing or refund should they NOT be successful in re-negotiating my loan. Of course at this point I declined any further involvement with these guys and demanded that they shred all my documents. The experience was so scary that we immediately upgraded our Identity Theft Protection service. One thing I noticed with these people is that they never put anything solid in writing, it was all verbal over the phone, so of course they can deny doing anything inappropriate.
View full review
4 comments
Jordynn Fsg

We are sorry to hear about the experience you had working with us and any miscommunication that occurred during this time. If you would like to contact us with a direct number we can reach you on, one of our team members will happily give you a call to discuss any concerns.

Guest

I received a call yesterday from a so called representative from UVS to do a streamline loan on our house. He sounded very professional and wanted our mortgage payment the loan note from our home papers and the declaration from our home owners insurance.

It sounded valid and he said they were accredited with the BBB. Yet, when I went on the BBB I saw they were accredited yet I noticed the numbers were different. So I called my representative and heard it was Hypotec lending. When the secretary answered she didn't identify the company and just said hello.

It was very quiet and sounded like she was at home.

I wanted to post this for anyone who might be duped by this company. It was very fishy and I am reporting it to the authorities.

:upset

Guest

If the loan officer talked with an appraiser about the amount needed to make your refinance work that is a violation of USPAP and other lending rules as they apply to federal regulation. Thats what chaps my hyde about little loan companies and property owners for that matter. You want the answers in advance, and want them to work for you -- but when you go broke you act as if you're a victim.

Guest
reply icon Replying to comment of Guest-19607

I got a call from hypotec, and although I think they got my number from some kind of a information service, which I found to be strange--

Nevertheless, after spending some time with their advisor, I was actually helped.

To my pleasant surprize I ended up saving 123$$ a month on my mortgage refinance.

Aliya S.

View more comments (3)

Why Trust Reviews on PissedConsumer?

  • Professional auto and live moderation
  • 100% user-generated content
  • Equal opportunity and protection
  • Zero tolerance for fake reviews
  • Verified content
  • PissedConsumer is on the Inc. 5000 list

For more information read Blog article