DriveTime Complaints and reviews

DriveTime reviews, DriveTime complaints, read DriveTime reviews, find DriveTime reviews, DriveTime scam reports
Industry: Auto Financing
DriveTime social reviews and reports. Join community by posting your own comments or complaints.
  • 370 complaints
  • $831,377 claimed losses
  • $2,247 average
  • 41243 since Jul 30, 2007

Please try to contact   DriveTime Customer Service  directly prior to posting any complaints on this site.

Had an experience with DriveTime?  Submit review ›
DriveTime
Main address: 4020 E. Indian School Rd. 85018 Phoenix AZ
1-888-290-0148, , reviews@drivetime.com
DriveTime reviews, DriveTime complaints, read DriveTime reviews, find DriveTime reviews, DriveTime scam reports
  • 370 complaints
  • $831,377 claimed losses
  • $2,247 average
Had an experience with DriveTime?
Submit review ›

Testimonial

  • Mar 11
  • Testimonial
  • 25

Buying a car is never fun. It is a day out of your life, money you don't really want to spend and generally, a pain in the rear. However, DriveTime made this experience as pleasant as it can be. We were never shown a car until our financing was in place, we were NEVER pressured and the experience was kept lively - we didn't feel we were wasting time. No back & forth, no "how can we get you into... Read more

Testimonial

  • Mar 08
  • 26

The service was quick, which was one of the most important things for me. Everyone was very friendly and greeted with a smile. The sales was very knowledgeable and I didn't feel like I was being sold or rushed to make a decision, she made it her business to get me a car I loved. The price was great and they offer really nice benefit packages. If I knew it was so easy, I would've been made a... Read more

Testimonial

  • Mar 07
  • 17

I love DriveTime, the customer service is always excellent and they always go above and beyond to exceed their customers’ needs and get them into the vehicle that they desire. They are very friendly, the vehicles are reasonably priced and not overpriced like some dealerships that I have been to. DriveTime also provides fast and efficient service and looks out for their customer’s best interest... Read more

370 reviews found
Show first:

  • Apr 18
  • Atlanta, Georgia
  • Trailblazer
  • 2

Greetings, We apologize for the mechanical issues you have been having with your vehicle. DriveTime inspects and reconditions all of our vehicles before purchase. However, with a used vehicle it is not possible to predict new failures after purchase. DriveTime includes a vehicle Protection Plan with our lease vehicles to assist with these repairs. If you would like to discuss this matter further... Read more

Was this review helpful? 0 0

  • Apr 11
  • Aurora, Colorado
  • Warranty Repair Payment Games
  • 14

Greetings, We again apologize about the repeated issues you have been having with your vehicles steering. The DriveTime Vehicle Protection Plan lists specific engine components that are covered. Any engine component that is not listed on the agreement, is not covered. DriveTime has made some exceptions in this case, by approving some normally non-covered repairs. This may have lead you to feel... Read more

Was this review helpful? 1 0

  • Apr 04
  • Auto Lease
  • 27

Tamela, Thank you for your continued feedback. We apologize for your frustration. We have been contacting you in an attempt to assist you with your concerns. So far, we have been unsuccessful in reaching you. Is there a time of the day where you will be available for us to reach you? We would like to reach an amicable resolution. Thank you for your cooperation and your patience, Kristen, Customer... Read more

Was this review helpful? 0 1

  • Apr 02
  • Union City, Georgia
  • Bad Business Practice
  • 20

Anna, Thank you for your feedback. We apologize for the issues you had early in your loan and the perception you had of DriveTime. We have researched the situation and have discovered that a claim was never filed through the warranty company. We see that you called Aeverex in regard to the issue, but the vehicle was never taken to a repair facility to have a diagnosis performed to confirm the... Read more

Was this review helpful? 0 0

  • Apr 01
  • Glen Allen, Virginia
  • Warranty Extended Warranty
  • 24

Greetings, Thank you for your feedback. We apologize that you have not had a good experience with Aeverex, our vehicle protection plan administrator. Aeverex covers many of the costs associated with major mechanical parts such as the transmission, but the vehicle protection plan is not all inclusive. This extended plan is an optional ancillary product and therefore not required. If you wish to... Read more

Was this review helpful? 0 0

  • Mar 30
  • Phoenix, Arizona
  • Poor Business Ethics
  • 28

Michael, Thank you for your feedback. We apologize for your experience and would like the chance to speak with you in regard to your concerns. Unfortunately, we are unable to locate your account with the information provided. For further assistance please contact our Customer Relations team at your earliest convenience: 888-290-0148. Sincerely, Kristen, DriveTime Customer Relations Read more

Was this review helpful? 0 0

  • Mar 29
  • Faulty Car
  • 19

Tamela, Thank you for bringing this matter to our attention. We apologize for the repair issues you have had so early in your lease. We see that Aeverex has covered the cost of repairs for your front rotors and breaks and DriveTime has waived the deductible as a courtesy. We have researched the issue concerning your tires. We have discovered this repair is considered cosmetic and is therefore not... Read more

Was this review helpful? 0 0

  • Mar 26
  • Vehicle Leasing
  • 23

Tamela, We apologize you are having mechanical issues so early in your lease. We see the repairs you have experienced thus far have been covered by the limited vehicle coverage plan, but we have not received a claim for your brakes. We would like to discuss this matter with you further and address any concerns you may have. A member of our Customer Relations team will reach out to you shortly.... Read more

Was this review helpful? 1 0

  • Mar 26
  • Morristown, New Jersey
  • Check Engine Light
  • 19

Sandra, We apologize for the mechanical issues you have been experiencing. We see that you have already been in contact with a member of our Customer Relations team. As an exception we have offered you possible payment arrangements to assist with out of pocket expenses for the repairs. Thank you for giving us the opportunity to address your concerns. We appreciate your business and look forward... Read more

Was this review helpful? 0 0

  • Mar 19
  • Aurora, Colorado
  • Complete Repair Warranty
  • 12

Greetings, We truly apologize that your vehicle needed additional repairs. We understand that the Power Steering Fluid Flush was able to resolve the noise concern in the steering. Our Customer Relations department will follow up with you to discuss any out of pocket expenses you had for the fluid flush. If you would like immediate assistance please call 888-290-0148. Sincerely, J.P. Customer... Read more

Was this review helpful? 0 0
 
×
You are reading about DriveTime.
Filing a new complaint about
×